Barion Pixel
Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z naszą Polityką Cookies.

Ogólne warunki umowy

Warunki Ogólne Umowy

Niniejsze Warunki Ogólne Umowy (dalej: „WOU”) regulują prawa i obowiązki pomiędzy firmą NFC Trading Partner Kft. (siedziba: 5231 Fegyvernek, Szent Erzsébet út 107., numer rejestru handlowego: 16-09-021897, numer identyfikacji podatkowej: 32383593-2-16; dalej: „Sprzedawca”) a Kupującym (dalej: „Kupujący”) w związku z zawarciem umowy sprzedaży produktów oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego na stronie www.naviforce.hu (dalej: „Umowa”).​

1.1. Opis produktów

Szczegółowe właściwości produktów znajdują się w opisach produktów zamieszczonych na stronie internetowej oraz w instrukcjach obsługi dołączonych do produktów.​

Obrazy zamieszczone na stronie internetowej oraz w materiałach reklamowych mają charakter ilustracyjny.​

Kupujący przyjmuje do wiadomości, że obrazy te mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych produktów (np. odcienie kolorów). Różnice te mogą wynikać z rodzaju urządzeń elektronicznych oraz ustawień ekranu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za te różnice.​

Kupujący przyjmuje do wiadomości, że po potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę Umowa zostaje zawarta pomiędzy stronami na odległość, co wiąże się z obowiązkiem zapłaty i koniecznością odbioru zamówionego produktu oraz uiszczenia ceny zakupu wraz z kosztami dostawy kurierowi. Sprzedawca wyraźnie wyłącza odpowiedzialność za jakiekolwiek błędy lub pomyłki po stronie Kupującego podczas składania zamówienia.​

Treść Umowy pomiędzy stronami stanowi potwierdzenie zamówienia, które Sprzedawca przesyła Kupującemu. Sprzedawca potwierdza zamówienie drogą elektroniczną niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 72 godzin od jego złożenia. Jeśli potwierdzenie nie dotrze do Kupującego w oczekiwanym czasie, uznaje się, że oferta wygasła. Zamówienie i jego potwierdzenie uważa się za doręczone Sprzedawcy lub Kupującemu, gdy stają się one dla nich dostępne. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jeśli potwierdzenie nie dotrze do Kupującego z powodu błędnie podanego adresu e-mail lub problemów technicznych po stronie Kupującego.​

Sprzedawca ma prawo anulować całe zamówienie lub jego część, jeśli z powodu braku towaru nie jest w stanie zrealizować zamówienia w czasie określonym w niniejszych WOU. Ponadto, jeśli zamówiony produkt nie jest dostępny, Sprzedawca może wysłać produkt zastępczy. W takich przypadkach Sprzedawca zobowiązuje się poinformować Kupującego.​

Jeśli produkt nie jest dostępny w magazynie Sprzedawcy na Węgrzech, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do realizacji umowy z wykorzystaniem produktu z innego kraju UE oraz/lub z pomocą podwykonawcy lub innego współpracownika (pomocnika wykonawcy), który dostarczy zamówiony produkt bezpośrednio do Kupującego – po tej samej cenie i jakości – za pośrednictwem swojego kontraktowego partnera transportowego.​

1.2. Cena zakupu

Cena zakupu produktu jest zawsze podana obok wybranego produktu na stronie internetowej, zawiera podatek VAT i jest wyrażona w forintach węgierskich (HUF). Ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy; koszty dostawy są naliczane osobno. Kupujący może zapoznać się z kosztami dostawy podczas składania zamówienia.

1.2. W przypadku, gdy pomimo wszelkiej staranności Sprzedawcy błędna cena pojawi się w sklepie internetowym lub na powiązanych kanałach komunikacji marketingowej – w szczególności oczywista pomyłka, np. cena znacznie odbiegająca od powszechnie znanej, ogólnie przyjętej lub szacunkowej ceny produktu, albo cena wynikająca z błędu systemu (w tym cena „0” Ft lub „1” Ft) – Sprzedawca nie jest zobowiązany do sprzedaży produktu po błędnej cenie. Może on zaproponować realizację zamówienia po prawidłowej cenie, z którą zapoznawszy się Kupujący ma prawo odstąpić od zamiaru zakupu.

1.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów oraz kosztów usług dostawy. Zmiany te nie mają wpływu na ceny już zamówionych produktów i usług; zakup produktów i skorzystanie z usług następuje po cenach obowiązujących w chwili złożenia zamówienia. W związku z tym, w przypadku obniżki cen między momentem złożenia zamówienia a odbiorem produktu, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu różnicy w cenie. Jednocześnie Sprzedawca nie obciąży Kupującego ewentualnym wzrostem cen po złożeniu zamówienia.

1.4. Podczas jednego zakupu można zrealizować tylko jeden kupon rabatowy. Kupony rabatowe nie łączą się i nie są kumulowane. Kupony nie mogą być wykorzystane przy zakupie produktów oznaczonych informacją „Na ten produkt nie obowiązuje kupon rabatowy!”. Zniżka z kuponu nie obejmuje kosztów dostawy. Kupony nie podlegają wymianie na gotówkę. W przypadku zwrotu produktów zakupionych z wykorzystaniem kuponu rabatowego, zwrot środków dokonywany jest zgodnie z wartością widniejącą na fakturze.

1.5. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty ceny zakupu najpóźniej w momencie odbioru produktu. Zobowiązania wynikające z umowy zostają spełnione przez Kupującego poprzez pełną zapłatę ceny. Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności produktu do czasu uregulowania pełnej zapłaty przez Kupującego.

Kupujący może dokonać płatności za pobraniem lub kartą płatniczą. W przypadku korzystania z metody płatności oferowanej przez wybranego zewnętrznego dostawcę usług płatniczych, obowiązują warunki umowy tego dostawcy. Zewnętrzny dostawca usług płatniczych może pobierać opłaty za świadczone przez siebie usługi. Opłaty te nie są wynagrodzeniem za usługi świadczone przez sklep internetowy naviforce.hu i nie stanowią jego przychodu. W przypadku płatności za pobraniem, zarówno cena produktu, jak i koszt dostawy są regulowane za pośrednictwem firmy kurierskiej. Kupujący zostaje poinformowany o opłacie za pobranie w trakcie składania zamówienia.

Akceptując Ogólne Warunki Handlowe, Kupujący wyraża zgodę na wystawienie faktury elektronicznej przez Sprzedawcę. W przypadku opóźnienia w płatności, Kupujący zobowiązany jest do zapłaty odsetek ustawowych zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego (Ustawa V z 2013 roku).

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie lub inne problemy wynikające z błędnie lub nieprecyzyjnie podanych przez Kupującego danych do zamówienia i/lub dostawy.

Sprzedawca realizuje wyłącznie zamówienia na ilości przeznaczone do użytku domowego.

1.6. Termin dostawy rozpoczyna się od momentu wejścia w życie zamówienia zgodnie z punktem 1.1 (potwierdzenie zamówienia). Sprzedawca zobowiązany jest zrealizować dostawę w ciągu 14 dni od tego momentu. Po bezskutecznym upływie terminu realizacji, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy. Wyjątek od 14-dniowego terminu dostawy stanowią produkty oznaczone jako „na zamówienie” – w ich przypadku termin dostawy wynosi 60 dni.

Sprzedawca korzysta z usług podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia.

2.

2.1. Sprzedawca dostarcza zamówiony produkt na wskazany przez Kupującego adres dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, pod warunkiem zapewnienia odpowiednich warunków dojazdu i stanu dróg. Koszty dostawy ponosi Kupujący. Aktualne opłaty za dostawę dostępne są na stronie internetowej Sprzedawcy.

2.2. W zależności od rozmiaru paczki, zakupione produkty dostarczane są do Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej Packeta. Firma kurierska wysyła Kupującemu bezpośrednio wiadomość e-mail zawierającą informacje o śledzeniu przesyłki i przewidywanym czasie dostawy. W e-mailu znajduje się link umożliwiający zmianę daty dostawy, jeśli podany termin nie odpowiada Kupującemu. Sprzedawca nie oferuje dostawy na konkretną, dokładnie ustaloną godzinę.

Dostarczona paczka przekazywana jest na adresie dostawy odbiorcy lub innej osobie pełnoletniej, która może się wylegitymować.

Odbiorca towaru jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera. W przypadku widocznych uszkodzeń opakowania zewnętrznego należy otworzyć przesyłkę i w razie wykrycia braków lub innych uszkodzeń sporządzić wspólnie z kurierem protokół szkody, który będzie zawierać charakter, zakres, przypuszczalną przyczynę oraz szczegółowy opis uszkodzenia. Uszkodzenia należy niezwłocznie zgłosić zarówno firmie kurierskiej, jak i Sprzedawcy.

2.3. Jeżeli Kupujący z przyczyn leżących po jego stronie nie odbierze towaru w uzgodnionym i/lub wskazanym przez firmę przewozową terminie, Sprzedawca ma prawo obciążyć Kupującego kosztami ponownej dostawy oraz ponowić próbę dostawy, lub odstąpić od umowy.

Sprzedawca ma również prawo do odstąpienia od umowy, jeśli Kupujący odmówi odbioru zamówionego produktu podczas dostawy.

Jeżeli Kupujący nie anulował zamówienia, a mimo to z jakiegokolwiek powodu nie odbierze go w czasie dostawy, zobowiązany jest pokryć wszystkie koszty poniesione przez Sprzedawcę w związku z wysyłką produktu.

2.4. Ryzyko uszkodzenia lub utraty towaru przechodzi na Kupującego w momencie dostarczenia towaru Kupującemu lub osobie trzeciej wskazanej przez Kupującego, innej niż Sprzedawca lub przewoźnik, przebywającej w miejscu odbioru.

2.5. W przypadku braku pełnej zapłaty ceny zakupu w terminie, Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie Kupującego lub odstąpić od umowy.

 

3.

3.1. Jeżeli Kupujący nie jest zadowolony z zakupionego produktu, zgodnie z § 20 rozporządzenia rządu nr 45/2014 (II.26.) w sprawie szczegółowych zasad umów zawieranych między konsumentami a przedsiębiorcami, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia odbioru produktu. Zgłoszenie odstąpienia od umowy możliwe jest za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy – https://naviforce.hu/visszateritesi-szabalyzat. Kupujący może złożyć tam swoje oświadczenie o odstąpieniu, które zostanie niezwłocznie potwierdzone przez Sprzedawcę.

W przypadku odstąpienia od umowy, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu, zwrotu produktu do Sprzedawcy w stanie oryginalnym – z metkami, bez uszkodzeń i oznak użytkowania – wraz ze wszystkimi przekazanymi dokumentami. Koszty zwrotu produktu ponosi Kupujący. Do przesyłki należy dołączyć w pełni wypełnione oświadczenie o zwrocie. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu wynikające z użytkowania wykraczającego poza konieczne do stwierdzenia cech i funkcjonowania produktu. W takim przypadku zwrócona zostanie jedynie kwota pomniejszona o wartość utraty wartości.

Jeśli Kupujący nie opłacił kosztów wysyłki przy zakupie produktu, Sprzedawca ma prawo potrącić tę kwotę z kwoty zwracanej ceny zakupu.

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje – między innymi – w następujących przypadkach:

  • w przypadku produktu niewyprodukowanego fabrycznie, wytworzonego zgodnie z instrukcjami konsumenta lub na jego wyraźne życzenie, lub produktu jednoznacznie dostosowanego do osoby konsumenta;

Zwroty pieniędzy następują niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni roboczych od uznania odstąpienia od umowy lub reklamacji. Zwrot możliwy jest wyłącznie na konto bankowe – nie realizujemy zwrotów gotówkowych na adres domowy.

4.

4.1. W przypadku wadliwego wykonania przez Sprzedawcę, Kupującemu przysługują następujące prawa z tytułu rękojmi:

Kupujący może dochodzić swoich roszczeń z tytułu rękojmi, jeżeli produkt lub usługa w chwili przekazania lub wykonania nie spełniała wymagań jakościowych określonych w ustawie lub umowie. Kupujący nie może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi w przypadku wad, o których wiedział w chwili zawarcia umowy, ani w przypadku wad, które powinien był znać.

W przypadku udowodnienia istnienia wady (na podstawie rękojmi), Kupujący może żądać naprawy lub wymiany produktu, chyba że realizacja wybranego przez Kupującego żądania jest niemożliwa lub wiązałaby się z nieproporcjonalnie wysokimi kosztami dla Sprzedawcy w porównaniu z innym możliwym rozwiązaniem. Jeżeli Kupujący nie żądał naprawy ani wymiany lub nie mógł ich zażądać, może domagać się odpowiedniego obniżenia ceny; może również, na koszt Sprzedawcy, samodzielnie usunąć wadę lub zlecić jej usunięcie osobie trzeciej, albo – w ostateczności – odstąpić od umowy. Kupujący może przejść z jednego roszczenia z tytułu rękojmi na inne, jednak koszty tej zmiany ponosi zawsze Kupujący (również ten kwalifikujący się jako Konsument), chyba że zmiana była uzasadniona lub wynikała z zachowania Sprzedawcy. Odstąpienie od umowy nie jest możliwe w przypadku nieistotnych wad, niezależnie od tego, czy Kupujący jest Konsumentem, czy nie.

Kupujący może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi wobec Sprzedawcy. Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Sprzedawcy o wykrytej wadzie oraz do przesłania zdjęcia wadliwego produktu. Jeżeli Kupujący jest Konsumentem, zgłoszenie dokonane w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wady uznaje się za dokonane bez zbędnej zwłoki.

Roszczenia z tytułu rękojmi przedawniają się po upływie jednego roku od daty wykonania świadczenia. W przypadku, gdy Kupujący jest Konsumentem, może on dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi w terminie dwóch lat od dostarczenia produktu. Po upływie terminu przedawnienia roszczenia z tytułu rękojmi nie mogą być dochodzone. Koszty związane z realizacją roszczeń z tytułu rękojmi – w tym koszty przesyłki wadliwego produktu – ponosi Sprzedawca.


4.2. Gwarancja produktowa przysługująca Konsumentowi

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za sprzedawane produkty z tytułu gwarancji produktowej oraz rękojmi, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego (ustawa V z 2013 roku, art. 6:159–6:170).

Kupujący będący Konsumentem, w przypadku wady produktu, może zażądać jego naprawy lub – jeśli naprawa nie może zostać przeprowadzona w odpowiednim terminie bez naruszenia interesów Konsumenta – wymiany produktu od producenta lub dystrybutora (dalej razem: Producent). Konsument może skorzystać z tego prawa, jeśli produkt w chwili wprowadzenia do obrotu nie spełniał obowiązujących wówczas wymagań jakościowych lub nie posiadał właściwości określonych w opisie producenta. W przypadku takiej wady Kupujący decyduje, czy zgłosić ją Producentowi czy Sprzedawcy. W związku z powyższym, roszczenia z tytułu rękojmi i gwarancji produktowej nie mogą być dochodzone równocześnie w odniesieniu do tej samej wady. Po skutecznym dochodzeniu roszczenia z tytułu gwarancji produktowej, Kupujący może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi tylko w odniesieniu do naprawionej części lub wymienionego produktu – wobec Producenta.

Konsument może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji produktowej w terminie dwóch lat od daty wprowadzenia produktu do obrotu przez Producenta. Po upływie tego okresu Konsument traci to uprawnienie. W tym czasie Konsument jest zobowiązany zgłosić wadę Producentowi bez zbędnej zwłoki po jej wykryciu (najpóźniej w ciągu 2 miesięcy). Za szkody wynikłe z opóźnienia w zgłoszeniu odpowiedzialność ponosi Konsument.

 

W przypadku uznania zgłoszonego roszczenia z tytułu rękojmi/gwarancji za zasadne, koszty związane z jego realizacją (np. koszty przesyłki) ponosi Sprzedawca.

Odpowiedzialność Sprzedawcy za naruszenie niniejszego Regulaminu (OWU) lub umowy zawartej z Kupującym nie obejmuje szkód pośrednich, takich jak utrata zysku lub możliwości. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązań umownych (w tym dostawy produktów), jeżeli niewykonanie to jest wynikiem zdarzeń pozostających poza jego rozsądną kontrolą, w szczególności, lecz nie wyłącznie: pożaru, powodzi, burzy, innych ekstremalnych warunków pogodowych, zamieszek, strajków, rozruchów, wojny, stanu zagrożenia wywołanego pandemią, aktu terrorystycznego.


5.

5.1. Rozpatrywanie reklamacji

Kupujący może złożyć reklamację ustnie lub pisemnie w związku z produktem lub działalnością Sprzedawcy bezpośrednio związaną z dystrybucją lub sprzedażą towarów Konsumentom, a także z ewentualnym zaniechaniem.

Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć pisemną reklamację w ciągu trzydziestu dni od jej otrzymania, udzielić merytorycznej odpowiedzi oraz zapewnić, że odpowiedź dotrze do Kupującego. W przypadku odrzucenia reklamacji, Sprzedawca zobowiązany jest do uzasadnienia swojej decyzji w odpowiedzi.


5.2. Inne możliwości rozpatrywania reklamacji i egzekwowania praw

Jeżeli spór między Sprzedawcą a Kupującym nie zostanie rozwiązany w drodze negocjacji, Kupujący, będący Konsumentem, może skorzystać z następujących środków prawnych:

W przypadku naruszenia praw konsumenckich Kupujący będący Konsumentem ma prawo złożyć skargę do odpowiedniego terytorialnie (według miejsca zamieszkania Konsumenta) urzędu ochrony konsumentów. Dane kontaktowe urzędów powiatowych dostępne są pod następującym adresem: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

Komisja arbitrażowa (békéltető testület)

W celu polubownego, pozasądowego rozwiązania sporu konsumenckiego dotyczącego zawarcia lub realizacji umowy, Kupujący będący Konsumentem może wszcząć postępowanie przed komisją arbitrażową działającą przy izbie handlowo-przemysłowej właściwej dla jego miejsca zamieszkania lub pobytu. Jeżeli Konsument nie posiada miejsca zamieszkania lub pobytu na terytorium Węgier, właściwa jest komisja arbitrażowa według siedziby Sprzedawcy. Konsument ma również prawo wskazać inną komisję arbitrażową niż powyższa.

Dla celów przepisów dotyczących komisji arbitrażowej, za Konsumenta uważa się również organizację pozarządową, osobę prawną kościoła, wspólnotę mieszkaniową, spółdzielnię mieszkaniową oraz mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa działające poza zakresem swojej działalności zawodowej lub gospodarczej, które kupują, zamawiają, otrzymują, użytkują towar lub są adresatem komunikatów handlowych bądź ofert.

Dane kontaktowe właściwej Komisji Arbitrażowej według siedziby Sprzedawcy (Komisja Arbitrażowa Komitatu Jász-Nagykun-Szolnok):

Adres: 5000 Szolnok, Verseghy park 8
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu


6.

Sprzedawca wykorzystuje dane dobrowolnie podane przez Kupującego wyłącznie w celu realizacji umowy sprzedaży: przetwarzania zamówienia elektronicznego, dostarczenia towaru, wystawienia faktury oraz obsługi ewentualnych reklamacji. (Podstawa prawna przetwarzania danych: Rozporządzenie UE 2016/679, art. 6 ust. 1 lit. a)

Sprzedawca zobowiązuje się, że na żądanie Kupującego usunie jego dane osobowe ze swojej bazy danych.

https://naviforce.hu/adatvedelmi-nyilatkozat-44


7.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu (OWU) w dowolnym czasie. Do zamówień oraz do umów zawieranych poprzez potwierdzenie zamówienia mają zastosowanie postanowienia Regulaminu obowiązujące w chwili złożenia zamówienia – uprzednio zaakceptowane przez Kupującego.

Jeżeli jakiekolwiek postanowienie umowy zawartej z Kupującym, w tym niniejszego Regulaminu, okaże się w całości lub częściowo nieważne lub stanie się nieważne w przyszłości, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień. W miejsce nieważnych lub częściowo nieważnych postanowień wchodzą takie, które możliwie najpełniej realizują zamierzony cel ekonomiczny.

Do niniejszego Regulaminu oraz do umów zawieranych z Kupującym ma zastosowanie prawo węgierskie.

Kupujący, składając zamówienie, oświadcza, że zapoznał się z treścią ogólnych warunków handlowych i w pełni je akceptuje.

Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia: 11.11.2023

Do góry strony